Thursday, February 28, 2008

عشقت قمر


عشقت قمر
قضيت أيامي شجون وسهر
فاكر لما كنا سوا تحت المطر
يومها قلت لي
أنا قلبي خلي
من كل حب رخص أو غلي
إلا حبِك
إلا قلبِك
وفاكِر لما عيونك في الأول باسِتني
أصدي شافتني
ماهو عيونَك بتلخبط وتحيـّر
وأنا قلت لَك قلبي عمره ما يتغيـّر
أنا ليك
وبيك
انت علمتني إزاي أحب
وبإيدك شاورتلي على مكان القلب
قلت لي هنا حطيني
ايوه جواك خليني
وانا مكدبتش خبَر
لإنك قمَر
وفاكر لما وقفنا عند النيل
قلت لي وأنا معاكِ كل شئ جميل
سامعه النيل بيغني غنانا؟
سامعاه بيقول إيه على هوانا؟
وفاكِر لما مشينا وكانت الشمس بتغرب؟
قلتلَك اتأخرت قلت دي بتهرب
قلبك بكي وأنا بمشي
من يومها مبتنامشي
قلت لي غبتِ ليه بقالك زمان؟
معاكِ أنا حاسس بأمان
ياحبيبي وأنا كمان
ودي آخر مره أغيب
دانت أول وآخر حبيب
وبوعدك هنفضل سوا
أنا وانت وبينا هوا
ومهما كنت عني بعيد
هستناك
عارفه انك جاي أكيد
زي ما قلت لك
وحلفت لك
أنا أصلي بعشق قمر

*Copyrights reserved for Sarah Arram, October 27 2005

No comments: